7/12/09

La rateta ...

Com la rateta que escombrava l’escaleta, tot d’una, ensopego amb un regal inesperat. No és un dineret. L’obsequi que m’he trobat no té preu.

Tot resta en silenci. Els malalts dormen. M’he trobat inesperadament amb una estoneta.

Com gastaré aquests minutets? – en dic amb veu de rateta melosa.

Em trec la còfia d’infermera i rebo els pretendents que rivalitzen per guanyar-se el meu temps preuat.

Per allí passa un llibre suculent. Em queden quatre fulles per liquidar-lo. Però, de cop i volta, el llibre nyequeja. Es transforma en un aneguet lleig que no em sedueix pas.

En acabat, se m’apareix un exercici d’anglès que comença a bramar escandalosament. Quin ase més dropo!

També em vol festejar un gos rondinaire que em borda des de la tele amb el lladruc més maldrestre que mai he escoltat.

De sobte, un gatot pelut, sense raça ni llinatge, ni botes ni barret, em miola temptadorament des del seu llit.

Em diu, vine, vine amb un mèu-mèu que evoluciona fins convertir-se en un cant de sirena.

No m’hi puc resistir.

Levito fins al jaç i em cargolo al seu voltant. Els ulls em pesen. Noto la fiblada de la mosca tse-tse mentre em ressona dins el cap el Preludi a la migdiada d'un Faune.

Caic en un son profund sense somnis.

Acaba la sonata. Em desperto amb el cap embotit. Els malalts em reclamen.

Maleït gatot robador de temps!

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Un gatot blanc?

La Gallina Marcelina ha dit...

més aviat foscot... un d'aquests gats de carrer amb un color indefinit...

Anònim ha dit...

ah! menys mal!!

La Gallina Marcelina ha dit...

Ara tinc curiositat, què els hi passa als gatets blancs?

Anònim ha dit...

la curiositat...
va fer marxar el gat escaldat!

i tu no ets un gatet, sino la GallinaMarcelina i encara en tens de curiositat?

ves per on, al meu corral no n'hi ha de gats, però si hi visquessin serien gatets blanquets (com jo) o comuns... els gatets blancs son discrets, silents i no fan soroll, però fan la feina...

el gatets comuns també passen sense deixar-se veure gaire... prudents...

ambos son tipus de gat de raça caçador, és el que han de ser els gats i tafaners.

els altres, doncs els altres gatets son simplement diferents.

N'hi ha que son esquerps, i n'hi ha que son... negres.

però el gatot del teu conte no te color... no es pot veure de lluny ni de prop... només s'identifica com un gat sense raça i dificilment podria temptar... de no ser que el seu meolà sigués una cançó de sirena escrita en una pàgina de llibre que no hi és

no ho se si en realitat era un gat o una sirena, però...

a la teva pregunta: què els passa als gatets blancs? la meva resposta és, els gatets blancs ens escolten tafaners durant la tarda mentre el sol va caient...