3/2/09

Un món, dues classes de persones...

Diuen que amb la crisi tornaran a estar de moda els valors tradicionals perduts. No ho veig clar. Quina decepció tot plegat. L’únic que m’arrela, que em fa tocar de peus a terra, que em reconforta, em fa sentir que no tot és una estafa, és la meva bombolla feta de totxanes, el meu Segon Primera, la meva casa, la meva llar (meva i del banc). De portes en dins tot te sentit. De portes en fóra hi ha molta decepció. Em ve al cap aquella cançó dels Pets, un món, dues classes de persones. Avui llegeixo que la fiscalia demana un any i mig de presó per a l'indigent francès François Setephan, acusat d'haver robat un tros de pa d'un forn de Badalona el setembre de l'any passat. En realitat, l'acusat pretenia endur-se la barra de pa sencera, però es va trobar amb la ferma oposició de la dependenta, que va agafar la baguet per un extrem per evitar que Setephan la robés. L'indigent suposadament va agafar la treballadora per les solapes de la camisa, fins que la barra es va trencar i ell va poder fugir amb una meitat. Tenint en compte aquest forcejament, la fiscalia acusa Setephan de robatori amb violència i d'aquí que, en aplicació de la llei, demani aquesta pena tan elevada. Em fa ràbia i poso al cercador del Google la paraula “Madoff”. L'expresident del Nasdaq, el financer nord-americà Bernard Madoff, no ha de tornar, de moment, a la presó. El seu advocat ha pactat noves condicions per al seu client que passen per l'arrest domiciliari i per portar un braçalet electrònic. També ha hagut de pagar una fiança de 10 milions de dòlars i el lliurament de les cases que té a Montau (Nova York) i a Palm Beach (Florida). També ha hagut de lliurar el seu passaport. Madoff, de 70 anys, està acusat d'un frau de fins a 37.000 milions d'euros. Sense paraules. -Ni piu-

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Realment no hi ha paraules.
Aquest es un motiu més per fer-nos un mon a mida, sigui a casa nostra o en el nostre entorn.
Us estimo
Un peto
Bulila

J.M. ha dit...

Indignant.
Terrorífic.